En annan känsla på samm häst

Torsdagens ridpass vart inte ett dressyrpass. Bestämde mig för att rida i hoppsadel och ta några skutt. Men innan det hjälpte mamma mig. Han vart såååå fin när jag slappnade av, då slappnade han också av. Red utan stigbyglar för att komma ner i sadeln bättre. Den där känslan när man är helt avslappnad och hästen höjer ryggen så att det känns som att sitta i en soffa, åh! Tog sedan några små språng på ett kryss, ingen höjd alls.

Igår red jag ut först. Det var en väldigt spännande ridtur. Red ena slingan runt. Såg en örn, rådjur, mini shettisarna som var livsfarliga, spår som var farliga, en som var ute och promenerade sin häst med radio, ja ni kan ju tänka er haha! Travade lite på slingan innan han blev för spänd. Gick sedan upp på volten och red lite. Fortsatte jobba på det som jag jobbade på i Torsdags. Även i galoppen gick det super bra! Över förväntan faktiskt. Lät honom sedan "skena" under kontroll på travbanan :)

Trackback
RSS 2.0