Bortskämd eller bortskämd?

Jag tycker att vi dömmer ofta varandra efter klädsen. Hon har märkes saker-alltså är hon bortskämd. Inga märkes kläder-hon är normal men ändå inte för hon har inte "råd" att lägga pengarna på märkes kläder.
 
Kan jag säga att jag är bortskämd? Jag vet inte faktiskt. Jag får det jag behöver, träningar och allt. Men visst, jag har en del märkes saker-det vill jag ha. Jag köper alla mina märkes saker och sånt som schabrak, pannband, träns osv själv. Jag tjänar ihop pengar själv till saker jag vill ha som inte är nödvändigt och som jag inte behöver vilket är bra inför framtiden då jag vet att pengar tar slut och har ett "pengarsinne" när jag blir äldre. Men egentligen så är det sjukt att man dömer folk efter vad dom har på sig. Man kan bli nedsedd om man inte har märkes saker vilket är sjukt. Att tjata på sina föräldrar för att man måste ha märkes kläder är som att om man inte har märkes saker så kan man inte visa sig på en tävlingsplats för man måste ha märkes saker.
 
Jag vill gärna ha märkes saker men jag är inte beroende av det, no way. Det skulle aldrig falla mig in att tjata på mina föräldrar för att få det och det, utan när jag kollar på något så tänker jag alltid "Men om jag köper det så kan jag inte köpa det, hm." Aldrig om att mamma eller pappa ska betala, never ever.
 
Hatten av för er som inte bryr er om märken eller inte, stå upp för vad ni tycker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0