Fin men halt på slutet

Skrittade först ut en stund i skogen vilket gick bra, har ju alltid haft problem med att göra det själv på henne. Tog sedan en tur på volten. Travade och galopperade. Redan när vi red ut så anade jag att hennes baksko satt löst. Så jag kollade den på ridbanan och ja, den satt löst men jag red på ändå. Galopperade över bommar i båda varven, hon kom ofta lite långt i från vilket gjorde att hon landade väldigt när bakbommen (det var två bommar). Sedan när jag skulle trava av henne så var hon halt-fan också. Jag antar att det var för att hon kom nära bakbommen eller att hon helt enkelt slog på sig/vrickade vänster fram.

Men överlag kändes hon riktigt fin, ångrar nu att jag galopperade över bommar. Då hade aldrig detta hänt kanske? Gjort är gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0