Åsikter

Skitsnack-falska vänner-rykten.

Jag är 99% säker på att nästan alla har råkat ut för något av detta.

Skitsnack är något som inte alls är acceptabelt. Skitsnack börjar oftast om ryttaren (i detta fall) är DUKTIGARE än en viss person. Eller att deras häst inte duger och dom snackar skit om den istället, hur moget är det? Man kan väl bara acceptera att det är så, eller?

Skitsnack är för mig något som inte ska finnas, men tyvärr så finns det. Jag har lärt mig att inte bry mig, men det är svårt om det är någon man gillar eller något annat som inte är sant. Den största grunden är nog att man inte ligger på samma nivå som en och att man är avundsjuk eller att man har sjukt dåligt självförtroende. Men varför gör man det?

Den frågan har nog många ställt sig men aldrig kommit fram till något bra svar. Som här ovan så TROR jag att detta är dom största andledningarna, självklart finns det fler.

Ingen är perfekt på att rida, ingen rider så sjukt perfekt-ingen. Men många rider riktigt bra, men ALDRIG perfekt. Folk som ser upp till andra-keep it! Men tänk på att den personen inte heller rider PERFEKT. Kan den rida just min häst? Eller den där borta?

Att man sedan sitter och trycker ner människor för att själv synas-man sjunker sjukt mycket själv då. Riktigt lågt, i många ögon. Den dagen DU blir ner tryckt av någon annan kommer du att må sjukt dåligt. Då vet du exakt hur det känns att bli ner tryckt av någon annan, då hade du själv INTE gjort det.

Detta är bara grunden till allt annat som uppstår.

Tänk över det DU gör innan du gör det. För du kommer att bli utsatt själv, some times.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0