Känslan när hästen är helt loss

Fick ett "erbjudande" igår, att rida Lorden då dom inte kunde. Han var inte sammarbetsvillig direkt från början, men mot slutet släppte det rejält och han vart en annan häst. Han krullar gärna ihop sig och jobbar inte fram till bettet genom ryggen. Så det var bara att rida på. Hålla ett jämnt stöd i handen medans jag red fram honom till bettet så gott det gick. Vänster var allt lättare än höger varvet. Mot slutet som sagt vart han såååååå fin! När han började släppa formen och bara krullade ihop sig gjorde jag små volter inuti den stora volten, där fick jag tillbaka honom. Galoppen ville jag inte göra något i då han var så trött på slutet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0