Finfina häst!

Hade egentligen inte tänkt att rida inne men när jag skulle tränsa så började det spöregna. Hämtade istället västen och tänkte rida bommar i ridhuset. Vilket var ett bra val :)
 
Började med att skritta fram honom ett tag. Jobbade inte så mycket i skritten utan gick direkt över till traven. Där jobbade jag med att han skulle jobba i en lång och låg form då han har lite svårt för det. Sedan när det funkade så satte jag mig ner och satte lite mer press på honom. Galopperade inte så mycket då han var så sjukt taggad, hade svårt att hålla honom haha.
 
Travade sedan över 4 travbommar på ena långsidan. Till en början ville jag bara att han skulle gå jämt över dom. Efter ett tag när han gjorde det så ville jag att han skulle jobba i en lång och låg form över bommarna också. Gud så jobbigt tyckte han, men han fixade det riktigt bra! Som skoj på slutet så ställde vi upp ett kryss som han bara travade över, så gjorde ett mini räcke istället. Haha, han är så söt när han tar sina små hopp. Han liksom går i form och märker själv inte hindret förrän det är framför nosen på honom. Lite scary att hoppa honom då ;) Tur att han inte gör det när det är högre! Travade sedan av honom lång och låg i båda varven.
 
Jag är så nöjd med både han och min prestation idag. Han har varit så fin att rida dom senaste dagarna, hoppas det håller i sig!
 
 När vi ändå är igång så kan vi väl ta outfiten :)
 
Väst-Racesafe
Tröja-Real gymnasiet
Handskar-Tattini
Ridbyxor-JW
Stövlar-MH
Schabrak-Schockemöhle
Benskydd-Proelite
Boots-Catago
Träns-Lyckås

Kommentarer
Postat av: Anna

jääklar så fin och rolig blogg du har :D:D

2012-08-07 @ 20:29:29
URL: http://annaeidegren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0