Dagens Wilma

När jag väl kommer till Wilma så går jag LÄNGST ner i hagen, en riktigt riktigt stor hage (ni kan inte ana hur stor den är!) plus leran för att hämta hästen. Ingen häst där inte, pappa ringer och säger att dom är där uppe. Antagligen så hade dom varit inne i "skjulet" för vädret. Sedan stannar hon och VÄGRAR gå in. Kan det bli sämre?!

Jag gör iordning henne och går ut, vänta det regnar! Jippie... Så ja, dyngsur blev man och så fort man kom in i stallet så slutar det att regna. Wilma försöker att smita ut när jag ska sätta på grimman, otur?

Jaja, över till ridpasset nudå. Det blåste en hel del, svårt att komma upp när hon bara snurrar omkring. Skrittade fram och travade igång. Tänkte sedan börja galoppera, i höger gick det hyfsat så jag gick över till vänster där hon bara fattar höger. Lade henne på en 10 meters volt för att se om hon bytte, men icke sa nicke. Istället kickar hon och "reser" sig. Ringde mamma och fråga vad jag skulle göra, skulle sluta där. När det börjar bli farligt, asså nja. Hoppade av och tog in henne och gjorde iordning henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0