Dagen=stallet

Mockade tre boxar, hämtade Wilma. Gjorde iordning henne. Tänkte rida ett lungnare dressyrpass i ridhuset. Hon var fin, dock stretade hon emot men annars jätte fin! Gjorde skänkelvikningar osv ;) Äntligen har jag kommit på hur man ska mjuka upp henne i skritten. Då blir hon alltid mjukare sen när man har börjat att rida ordentligare. Man ställer henne utåt, flyttar in bakdelen. Jag brukar göra så 3-4 långsidor i mest höger varv. För då böjer hon vänster sida och jag är alltid starkare i höger så när jag rider i vänster varv så är hon ofta förböjd vilket inte är bra. Därför mjukar jag upp vänster sidan mer än höger sidan för att jag ska kunna ta tag i vänster sidan i höger varvet utan att hon gör så mycket motstånd ;) Red även lite på medjelinjen vilket gick sådär. Hon vinglar ganska mycket så det kommer nog inte att vara våran starka sida direkt. Vi har bäst flyt i galoppen så där kommer hon nog gå som bäst ;) Men jag tror att det även kommer att gå bra i traven och skritten men kanske mer i galoppen. Smörjde sedan all utrustning även mina stövlar, så slipper jag liksom ta hem dom och smörja. Det var lika bra att göra det när ändå smörjgrejerna var framme och sen hade jag dom ju med mig så det var ju perfect! Ska plocka fram mina saker tills imorgon också :D Kan lägga upp outfiten, kan även fota sakerna om ni vill ;) Allt för er eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0