Hoppträningen

Det började med att vi hade jätte bråttom i stallet. Men Wilma bryr sig inte så det är riktigt tur ;) Hon var seg, lat ja. Började med att rida över travbommar vilket gick som susen :D Hoppade sedan ett kryss. Hon kom ofta lite nära och var i det men hon rev aldrig. Hoppade sedan en två kombination. Ingen bra galopp alls! Usch så dåligt jag red. Kunde ha ridit fram henne mer till bettet. Dom sista gångerna gick det riktigt bra. Hoppade sedan en 'bana' på 60-70 ;) Gick bra! Hon räddade mig en gång då vi kom för nära en oxer så det var imellan ett stort hopp eller ett lite konstigare hopp. Hon lade sig närmare och rev därför det men jag lät henne sköta det då jag inte ville störa henne för då kanske det skulle bli ännu mer fel inte vet jag liksom. Tog sedan om det och hon hoppade galant vilket var skönt. Böjde igenom henne sedan i båda sidorna då hon gärna vill vara stel och bara gå liksom. Hon 'bråkade' lite eller vad man ska säga. Men till slut så gav hon sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0