Wilma

Hade tänkt att rida lite mer lösgörande i hoppsadeln :) Det var molnigt vilket var så skönt då det inte var så varmt. Hade från början att jag skulle rida ute på volten vilket gick sådär!

Red lite i skritt först där hon drog väldigt mycket till ingången, ingnorerade min skänkel och tygeltag. Efter stund började jag trava. Hon drog också dit då, så då fick jag nog och gick in i ridhuset och red henne där. Vilket gjorde susen!

Efter att jag hade tagit mig nytt mod att gå ut och kämpa så gick vi ut till volten igen, hon var finare än någonsin! Lyssnade för lilla tygeltag även skänkel(UTAN SPORRAR!) :D

Som belöning fick hon galoppera på travbanan vilket gjorde ännu mer susen! Lösgjord häst=check! Sen kom mamma ner från ridhuset så visade henne lite vad jag hade fått fram ;)

Helt plötsligt så red jag verkligen vilket var riktigt skönt att höra, lite mer självförtroende or what?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0