Guuud

Dom flesta tycker att pessoabett är bedrövligt, men det är inte farligare än NÅGOT annat bett! Iallafall inte farligare än pelham osv.

Hallå? Alla dressyr-ryttare som rider Grand Prix/ST Georgs och uppåt, rider på kandar! Tror ni själva att dom skulle rida på det och att Svenska ridsportförbundet skulle tillåta det om det var så farligt? NEJ! Det tror inte jag.

Föresten så är kandar mycket skarpare, även pelham är skarpare än pessoa. För stången gör otroligt mycket, mer än vad bara pessoabettet gör! Jag säger så här: Sluta löjla er om att pessoabettet är så himla farligt och vidare!

Själv har jag ridit det på mina förra medryttarhäst, Mirage i fyra-fem år. Han sket fulständigt i vilket bett det var då jag red inte så hårt, även om jag skulle rida hårt så, whaterwer?!

SÅ SLUTA SNACKA OM ATT PESSOABETT ÄR SÅ SKARPT, VISST DET ÄR DET MEN INTE FARLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0