Regn och solsken-duktigt häst

Jag är glad att det inte regnade när jag red. Istället öppnade sig himlen när jag höll på och göra iordning Idde. Glad för det! Men samtidigt jag inte lust att dra slingan så det fick bli travbanan idag, inte gör det honom något.
 
I början var han lite motsträvig och var inte helt med på noterna, men efter ett tag så släppte det och han gick riktigt bra. I galoppen så ville han dra iväg på raksträckorna eftersom vi brukar kunna göra det ibland, men inte idag. Efter att jag sa till en gång så försökte han inte mer. Fokuserade istället på att alltid rida och inte bara åka häst emellan åt. Jobbade väldigt mycket med att böja honom i sidorna och ha en bra galopp. Travade sedan av honom både böjd och rak i en lång och låg form med bra tempo.
 
Det känns som att jag har hittat nya knappar på honom nu, det går framåt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0