Ponnycupen igår

Jag skulle rida en vit ponny vid namn Picasso. Riktigt trevlig häst men såg ut att tugga på bettet, alltså släppa och ta bettet. Men annars riktigt trevlig!

Framridning: Jag jobbad väldigt mycket med att få han att ta ett stöd i handen och verkligen vara lungn med bettet. Det funkade inte så bra i traven men i galoppen vart det riktigt bra. Gjorde några travökningar för att känna hur snabbt han svarade på den hjälpen. Han var riktigt kvick vilket förvånade mig lite. Gjorde även några ökningar i galoppen.

Banan: Det kändes inte som om jag fick några riktiga missar. Han vart lite öppen i formen väldigt ofta vilket drog ner lite. Han "dog" även lite så jag fick driva VARJE steg. Men annars kändes det riktigt bra!

Vi vann och jag fick guldet med 173 poäng medans Cajsa-Lisa fick 172 och Emma fick 171, haha.

Kommentarer
Postat av: ellen <3 :D

Fin häst! :D <3 men gud vad skabbigt det ser ut att vara :/ ser ut som ridhuset kommer rasa ihop :(

2012-03-05 @ 12:46:30
URL: http://onedirectionnoveller.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0