Dino piggelinen

Red Dino idag. Han var riktigt pigg och busig, stel åt alla håll och kanter. Sket i sllt jag sa till om. Galoppen var hyfsad. Red lite bakdelsvändnignar eller rättare sagt på börja det. Jag fick påminna honom om att han inte skulle göra en galopp piruett i typ varannat steg. Red sedan självständigt i typ en halvtimme, ganska nöjd över vad jag gjorde utav situationen. Jag lät honom gå på lite i traven FAST jag ville ha honom lite mer tillbaka för att kunna göra en bra galoppfattning av bara vikthjälper. Galoppfattningarna gick väll sådär. Han drog på lite hela tiden, fick inte stopp på honom förrän 4-5 språng efter jag gjorde avsaktningen. Men till slut så satt nästan allt och jag blev nöjd. Travade sedan av honom lite lång och låg innan jag skrittade av honom.

Överlag var detta en hyfsad lektion, den förra var bättre. Men som jag sa så var han stel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0