Vad tittar jag på hos en häst?

Vad tittar jag på hos en häst?
 
Jag kollar för det mesta på ridbarheten. Ridbarheten är så mycket viktigare än steget. Utan hög ridbarhet - ingen häst som kan visa sina riktigt bra gångarter. Kolla bara på Idde, han har ingen märkvärdigt steg när han springer upp från hagen eller så. Det är först man börjar engera honom i ridningen, när han blir taggad. Det är då han blir ball - jäkligt ball. Men en hög ridbarhet är viktigare än bra steg.
 
Sedan att den ska vara runt 170 i manken då jag kommer bli runt 180 eftersom båda mina föräldrar är mellan 175-185. Men inte högre än 175 i manken. Sedan ska den såklart vara snäll och bussig, i viss hantering måste den vara snäll medans viss hantering inte spelar så stor roll. Såklart det spelar roll men inte på samma sätt som att den ska vara snäll att leda/borsta och sånt. Stammen är ju alltid ett +, men den tittar jag faktiskt inte så mycket på.
Kolla bara fina Tornesch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0