Im gonna live my dreams, someday and I will fight for it.

Drömmar är något jag tänker på varje dag. Jag har STORA drömmar. Jag tänker inte sitta på Ica hela livet, jag ska bli bland världseliten. Ja, det krävs mycket och det är en lång väg att gå men jag går den vägen. Att ha ett stall någonstans i världen med några av världens bästa hästar inom en viss gren - that's my dream. Att kunna ta emot hästar för tillridning, att tävla på hög nivå bland dom allra bästa i världen och vara bland dom bästa i världen - hur coolt är inte det?! Jag börjar med att jag har en hästkunnig mamma som har lärt mig allt hon kan, att jag har börjat träna dressyr på privat träningar för en ryttare som själv tävlat St George. Att få all den kunskap jag får varje dag den kommer jag någon gång att få andvändning för. Jag har inte tävlat mycket lokalt än, men jag har fått träna för bra tränare med bra hästar. Jag har fått utveckla en häst själv, både en häst på 23 år som jag red i 3 år och jag är glad att jag lade ner det arbetet jag gjorde -  annars hade han kanske inte levt så länge till. Även en 12:åring som var under igångsättning till att hoppat på borta plan även fast hon inte hade något register i galoppen. Ändå så klarade vi oss. Än har jag kvar henne vid min sida. Så ska det vara med mina hästar. Jag köper en häst och har den tills det tar slut. Jag köper inte och säljer, jag skulle inte klara det. Jag klarade det knappast när Wilma flyttade, jag insåg att det aldrig skulle bli några lokaltävlingar för oss, vi skulle aldrig få visa vad vi gick för. Men jag är glad att jag fortfarande får rida henne ibland och hon kommer aldrig att säljas - 99% säker på. Istället ska hon bli mamma! Men hästar kommer inte och går hos mig, jag köper den och den stannar - that's it.
Im gonna live my dreams, someday and I will fight for it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0