Dagens ridpass

Utvärdering av ridpass: Wilma
Framridning:
Började med att skritta runt halva slingan i 15-20 minuter vilket var väl uppskattat från Wilmas sida. Hoppade och höll på, lite smått glad så där. Jobbade lite skänkelvikning med rätt form. När vi kom till fåren så vände hon nåra gånger, blev rädd för en sten så jag gav upp kampen över att få henne att gå fram till fåren. Gav mig istället upp i skogen på en liten "lyfta på benen" stig. Pigg och glad, frustade hela tiden! Ville inte trava då det var så hårt.

Jobbet efter framridningen:

Gick in i ridhuset och tänkte bara trava men icke sa nicke. Hon var väldigt pigg och glad, traven var väldigt positiv, framåt och i form. Eftersom hon var så fin så tog jag några enstaka galopper. Inga krumelurer idag nej, jobbade på diagonaler och lite förvänd galopp i båda varven. Tog även ett litet skutt i på ett litet kryss då dom hade provridning på en i stallet. Fortsatte sedan att jobba med förvänd galopp innan jag lade av.

Vad tyckte du om ridpasset?
Väldigt roligt och positivt ridpass då hon ville jobba och ville framåt exakt hela tiden! Även roligt att få rida ut igen, det var länge sedan då jag har slarvat lite med det när hoppträningarna var igång och vi jobbade stenhårt med att uppnå målen!

Det röda är halva slingan!(Den jag red)


Bilder från idag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh jag älskar den slingan! Den är så himla mysig! :D

2012-01-03 @ 23:41:52
URL: http://gorgeousbitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0