Dyr häst!


Det vart lite oplanerad hoppning. Skrittade fram på volten och jobbade endast där i skritt. Red sedan in i ridhuset, började trava på en gång då jag redan hade skrittat fram henne. Jobbade väldigt mycket med att få henne lösgjord i sidorna vilket var väldigt enkelt. Jag har verkligen hittat en ny knapp på henne!

Började sakta galoppera. Böjde igenom henne, jobbade henne lång och låg under lättsits och även nedsittning. Otroligt lydig för hand och skänkel! Sedan hoppade några så jag tog några skutt, fick inte så bra avståndspunkt hela tiden men till slut så. Galopperade även över bommarna som dom hade lagt ut. Som sagt otroligt lydig!

Sedan hade dom lagt en galoppbom på medelinjen(långsida till långsida). Galopperade över den så att hon verkligen fick jobba igenom hela kroppen!

Sedan gjorde vi några ordentliga galoppökningar på långsidan. Sista gången var hon såpass taggad att jag kände hur hon började studsa, hihi. Sen när jag bara la till en snuddning med sporren så for hon fram!

Skrittade sedan av henne ganska länge då hon ångade mycket! Mockade även i ridhuset(det hon hade gjort).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0