Lekar

Skulle ha Mistel. Hon gick storhästlektion innan mig så jag fick ta honom där ifrån. Vi skulle ha lekar och så idag vilket var super roligt! Första tävlingen var skritt-tävling. Man skulle skritta så snabbt som möjligt. Vilket gick ganska bra ;) Sen var det något annat(kommer inte ihåg). Skulle sedan rida med tyglarna i kors. Haha, travade slalom upp och galopperade ner. Shit, jag gjorde värsta volten(drog i fel tygel).

 Efter ett tag så skulle vi byta hästar. Jag red Conquest. Vilket kändes otroligt konstigt! Från en stor häst till en liten c-ponny! Haha! Fick världens fart så jag höll på att flyga. När jag var på väg tillbaka så skulle jag bromsa honom, men det tyckte inte han. Utan han drog upp huvudet och sprang ännu snabbare men klarade slalomen ;) Bytte sedan tillbaka.

 Sen efter ett tag så körde vi race! Snacka om att Mistel bara flög fram! Hon gjorde samma sak på vägen tillbaka! Red sedan barbacka i ungefär en kvart. Jag kom upp, jag kom upp!(Med pall)! Kände på skänkelvikningarna, volterna och även mycket på formen. Riktigt fin! Hon hade oftast en stadig och mjuk form! Fick släppa ut henne i fjordinghagen sedan! Amigo stog i hennes spilta för att hon skulle ut i hagen över natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0