Dagens ridpass- Wilma

Ja var ska jag börja. Mamma stog och mockade och helt plötsligt var det bestämt att jag skulle rida Wilma. Jag har tidigare ridit hennes bror, Zacke som nu mera är såld. Med han hoppade jag en 1 meter med. Hopptränade nästan varje torsdag under en kort period. Men ja det gick väll bra. Wilma är fortfarande under igånsättning. Så idag var det första gången hon galopperade under ryttare sen September tror jag. Det gick riktigt bra. Hon var pigg men trevlig. Sen om man slappnade av och hon liksom gick ganska långsamt i skritten så stannade hon bara. Busig liten häst. Jag red lite volter lite ökningar, lite serpentiner. Det gick super. Hon lossnade lite också. För att i början så var hon verkligen super pigg och ville trava när vi skulle skritta fram, busigt värre :D

Jag är iallafall riktigt nöjd med ridpasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0