Ponnycupen borta, Hufvusta 04/12-2011

Vi var där vid 08.40, lite tidiga(alltså först på plats). Gick sedan en rundvandring, dom hade ändrat hela ponnystallet. Byggt om och det var så mycket luftigare än förra året. Hästarna som skulle gå med var Gladdys, Oskar, Baccaral och någon som jag inte vet vad den heter. Jag skulle ha älskade Baccaral(red honom förra året också :))

Han var väldigt pigg och framåt vilket bara var skönt dock tog han inte skänkeln så snabbt som jag ville ha honom så jag gjorde lite ökningar dels för att hålla ihop honom men även få honom framme för skänkeln. Gjorde några galoppfattningar och jobbade mest med formen, förra året så vart han jätte stark i vänster galopp då han drog och jag drog tillbaka vilket man inte fick göra!

Banan fick jag till riktigt bra, han hade en otroligt bra form och även en bra bakdelsaktivitet vilket kändes! Galoppen vart lite upp och ner med huvudet men annars så :)

Fick 168 poäng och landade på 60% blankt. Tog därmed silvret dock förlorade vi matchen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0