Benlindor vs benskydd


Bensskydd eller Benlindor?
Vad tycker ni? Är benlindor till för dressyr och benskydd för hoppning?

Jag tycker att man kan hoppa och rida dressyr i båda dock kan man ju kanske inte tävla i benlindor i hoppningen men i benskydd. Man får heller inte rida med benskydd eller benlindor i dressyren men jag tycker att man kan ha båda vid träning dock kanske inte varje gång när man hopptränar att man ha benlindor utan kanske bara när man ska rida bommar eller kanske hoppa något litet kryss :)

Nu vill jag veta vad ni tycker, är benlindor till för dressyr och benskydd för hoppning?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lindor är ju absolut snyggast till dressyrsadel och en dressyrträning, benskydd passar inte riktigt. Till hoppning tycker jag skydd är bättre då det skyddar bättre mot slag.

2011-04-24 @ 17:35:16
URL: http://evening.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0