Vad är talang?

"Den hästen har enorm talang, ta vara på den!" Hästens talang är ganska så lätt att se, men hur är det med ryttarens?

Alla ryttare har inte en talang (tolka det inte fel). Man måste ha bra tränare som är petiga och tänker på allt och som är envis. Man måste rida, rida och rida. Det handlar om att få timmar i sadeln. Ju mer man sitter i sadeln ju mer lär man sig. Ju tidigare desto bättre. Jag har haft en enorm chans. Som jag tog och här är jag. Jag red konstant 7 dagar i veckan ibland även 8-9 dagar i veckan 2-3 år. Wilma har jag ridit i ett år varav jag har ridit på ridskola två dagar i veckan. Alltså 6-7 gånger i veckan och ibland 7-8 gånger i veckan. Det sliter på en, man blir trött och så. Sena stallkvällar men vill man bli något så måste man ta det.

Jag har fått höra så många säga att jag har talang. Har jag? För mig är en talang att kunna ta upp en häst som ingen har trott på till den nivån som är dens max. Det är talang för mig. Det är viktigt att ta vara på det, det är det. Vissa har talang till att springa fort, hoppa högt, simma whatever. Men ridningens talang är en annan sak. Att man kan utbilda en häst till dens högsta potencial är för mig talang - riktig talang.

Vad tycker ni? Är ni med mig eller emot mig?

Talang? Kanske det, kanske inte. Men jag har inte visat det ännu.


Kommentarer
Postat av: Ellen :) <33

Håller med dig!!!

2012-06-18 @ 18:16:05
URL: http://onedirectionnoveller.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0