Presentation

Nya läsare-gamla läsare. En ny presentation för att hänga med lite mer i vad som händer :)

Jag heter Johanna Ahlström och bor utan för storstaden. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan och flera dagar i privat stall. Jag rider min mammas häst(läs om honom längre ner) i dressyr och lite hoppning. Jag sköter även en annan häst(läs om henne längre ner) som jag red förut men som nu inte står kvar då hon inte höll för det ägaren ville ha henne till men hon har tagit mitt hjärta♥ Förutom ridningen så har jag en passion att fota! Jag fotar mest hästar, höhö. Så räkna med mycket bilder. Jag andvänder mig av en Nikon D3100 som är riktigt bra! Jag är även en directioner ;)


Idefix
Född: 1989 (23 år)
Ras: Svenskt halvblod
Kön: Valack

Idefix är min mammas häst som har gått upp till MsvB dressyr men tränad upp till MsvA nivå. Nu ligger han på den träningsnivån för Grand Prix ungefär. Han är 168 i manken och är brun. Han är tävlad 110 i hoppning men har slutat pga hans framben. Han fick ont i frambenen och jag hoppar honom endast ibland. Han är en väldigt speciell häst, svårt att förklara men han läser en så sjukligt bra!





Celine
Född: 2000
Ras: Svenskt halvblod
Kön: Sto

Celine eller Wilma som vi kallar henne är ett sto på 12 år. Hon är runt 160 i manken och är överbyggd vilket gör det svårt för henne att jobba rätt då hon har huvudet emot sig. Det funkar liksom inte, hon vill men ändå inte. Förra året tävlade vi små pay and jumper och meningen var att vi skulle komma ut lokalt nu i vår men hon vart sprutad i båda framkoterna och åkte sedan tillbaka till uppfödaren. Jag har försökt att hålla igång henne men det har inte gått, hon går på lösdrift och sträcker sig/tappar skor och sånt som gör att jag inte kan rida henne. Men jag ger inte upp för hon har mitt hjärta och kommer alltid att ha det♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0