Svar på frågestunden

Ellen:
1. Hur mycke rider du Idde nu?? :) 3-4 dagar i veckan.
2. Kommer du ta dig tid att sätta igång Wilma eller väntar du tills nästa år?? :) Det beror helt på hur hennes fötter blir när hon har fått av skorna men förhoppningsvis så att jag kan rida ut henne i skogen. En liten skogsmulle!
3. Favoritaffär vanlig och häst?? :) Gina och åhh vet faktiskt inte..
4. Vad har du mest av i hästväg alltså schabrak/pannband osv?? :) Helt klart schabrak även typ 50 borstar hehe.
5. Vad tycker du om din kamera asså bra och dåligt?? :) .Finns inget dålig, just good stuff
6. Vilka "småkända" hästbloggare och ryttare har du sett i verkligheten?? :) Kristina warg, Pontus Lidsell, Nicholai, Rosanna Zimdahl och såklart Heros ägare, Stockholmsjenna ;)
7. Vad tycker du om Nellie Berntssons ridstil?? :) Den är bra, fast gillar den mer på Stella.
8. Favoritlåt för tillfället?? (Inte Cody eller killarna!!) :) Helt klart One2five med covern Don't wake me up!
9. Vilka färger tycker du passar bäst på hästar?? :P beror på vad för färg du har på hästen.
10. Ska skaffa blogg igen kan du något bra namn?? :P <333 nope, sorry <3
 
Louise:
1. Din favoritfärg på outfit? :) Hm, röd eller blå. Stilrent men utstickande färger.
2. Det bästa med Idde? Han VILL jobba hela tiden.
3. Kommer du sakna Blåkulla nu när du har slutat? Ärligt talat, nej. 
4. Det läskigaste du varit med om med häst? En hel jäkla dag var läskig typ, iallafall händelserna. När Galleur (hos Lundbäck förra året) snubblade och jag flög i backen och ambulansen kom. Haha, dom frågade om jag hade snusat eller nåt, hade sand i munnen. Men det var ingen fara, samma dag åkte jag av ute i terrängen och skrapa upp armbågen och har kvar ärret fortfarande, ett år senare. Men han var ju så in i bomben taggad, inte varit ute på banan på över ett år.
5. Favoritmärke, alltså menar då typ Mountain Horse eller liknande? Lätt Kingsland och Animo, även JW.
Kramkram <3 Kram på dig sjaaaalv ;) <3
 
Ella:
1. Vad tycker du är roligast med ridningen? Att utvecklas, att träna, att känna sig som ett team med hästen.
2. Vad satsar du på det här året? :D Ja du, att kunna rida ett LA/Msv pogram på pogramridning/klubbdressyr med Idde och godkänd procent.
3. Är Don't wake me up cover by One2Five din favoritlåt just nu? :) Yes, fast såklart Codys nya Wish you where here :)
Ellen:
1. Varför ska du sluta på Blåkulla?? :O Jag lär mig ingenting där längre, jag vill bli något innan jag är 15 iallafall. Jag vill kunna rida junior klasser på hög nivå innan jag är 15 iallafall. Varför lägga pengar på sånt där man ändå inte lär mig något?
2. Ska du börja på något annat ställe eller fortsätta på Idde och Wilma?? :) Jag fortsätter rida olika hästar i stallen på Ekeby, får se om jag börjar rida någon mer häst hos Wilma.
3. Om du skulle få köpa häst utan prisgräns vad skulle du kolla efter hos hästen?? :) Det kostar vad det kostar. Jag kollar efter hög ridbarhet, det kommer man långt på, längre än på bra steg/teknik.
4. Om du fick välja en ponny och häst från Blåkulla att köpa och tävla/rida vidare på oavsett storlek asså typ om hästen fick växa du krympa haha hoppas du förstår?? :P  Lätt Trixa, inga direkta gångarter. Men en sjukt trevlig lite ponni <3
5. Om du fick beskriva och välja hur din häst skulle se ut osv hur skulle den se ut?? Asså höjd/färg/tecken/steg osv ;) Den ska vara runt 170-175 i manken, helst fux eller skimmel. Om den är fux så helst 4 vita strumport. Steget ska vara normalt, man ska kunna rida fram det. Men den ska INTE gå så naturligt. Titta bara på Idde, han luvsar runt i skogen med ett helt normalt steg dag in och dag ut (inte riktigt då). Men det finns att ta fram när man vill ha det, man spar på det man har.
6. Vilken kille är snyggast inom ridsporten?? :P Asså som JLV och dem där JLV lätt.
7. Vilka ponnys har "fastnat" för från PA alla säsonger?? :P Hm, Destiny och Bilbo faktiskt :)
8. Hur brukar du lägga upp ett ridpass på Idde?? Asså hur du länge du börjar skritta osv.. ;) Skrittar typ 2 varv på travbanan, värmer sedan upp efter hur han känns och så men ungefär 5 minuter skritt/trav och lite mindre galopp om det är lektion.
9. Kanske redan har frågat men hur långt vill du komma i ridningen och vilken gren?? :)  Bland världens bästa ryttare, har inte riktigt bestämt mig ännu. Beror helt på vad jag har respekt för att göra.
10. Erhm vad vill du bli när du blir stor om du inte får välja något med hästar?? :P Finns inte på kartan att jag inte ska hålla på med hästar.
Haha några mer frågor :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0