Idde + Hero

Dagens två ridpass.
 
Hero: Red på volten. Joggade honom och red mycket på fyrkantspåret och att han inte skulle söka sig mot utgången eller hoppa till för blåsten. Galopperade sedan lite på mittenvolten vilket funkade super bra. Det märks att han är utbildad för att vara travare, för han är fin! Skrittade sedan av på travbanan.
 
Idde: Idde hoppade jag.Hade först travbommar på medelinjen med ett långt avstånd då jag ville att han skulle sträcka ut på steget lite mer. Funkade super bra! Byggde sedan upp två hinder på långsidorna för att jag skulle hoppa på volt. Kom dock bara i trav då jag inte hade någon ork att hålla honom i en jämn galopp fram till hindret. Så därför vart det trav. Byggde om och hoppade ett räcke med travbom framför. Slof inte höjd rekordet men vi kom upp till samma, 90 cm vilket är högt för honom. Visst, han är tävlad 110 men slutade ju hoppa på grund av en anledning liksom. Men nått skutt ibland funkar super bra, hittils!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0