3 hästar ridna

Helt oplanerat red jag 3 hästar idag. Eller 2 av dom skrittade jag bara haha.
 
Wilma: Red samma runda som igår, fast idag började hon bråka redan på asfalten men jag fick igenom det till slut. Sedan när vi kom till deras hage som går jämsides med vägen (i skogen) där hon började igen. Men efter några snurrningar så gick hon som en klocka! Inget mer bråk över huvudtaget. Helt på långa tyglar, lungt och säkert ;)
 
Sedan skulle Maja i vårat stall skritta ut Totte i grannstallet men hon hade inget sällskap så hon frågade om jag ville rida Myrah.
 
Myrah: Första gången jag satt på henne, gud vilken pigg skrutt! Jobbade henne lite och hon var fin, hon slog sig fri lite då och då men annars riktigt fin! Tydligen så kunde hon stanna med nya ryttare, men här var det tvärtom! Vi skrittade halva slingan.
Sedan var det Heros tur.
 
Hero: Tanken var att rida på travbanan men det blåste så mycket såjag började att rida i ridhuset där det var så varmt efter ett tag. Så därför gick jag ut för att ta luft. Galopperade även lite på banan i vänster varv och gick sedan in igen för att galoppera lite i höger varv. Han var lite stel i sidorna men mjuknade ganska så fort och vart fin! Gjorde inte så mycket med honom då han inte riktigt är igång (han flåsar efter att ha gått upp från hagen, hmm).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0