Gårdagens ridpass x2

Uttvärdering av ridpass: Krizze och Wilma
Krizze:
Började med att skritta fram, tog tyglarna efter en stund. Började att arbeta honom med formen, vilket gick super! Traven var även galant, dock sköt han iväg ytterbogen på volterna. Galoppen var lite av en dröm, allting satt på plats, han fick även för sig att han skulle göra ett galoppombyte vilket jag absolut inte ville. Så han började studsa på stället istället. Jobbade lite öppna också, den där hästen är fin!

Wilma:
Tänkte hoppa lite då det är hoppträning på Tisdag, dock så gick det åt fel håll med det. En seg och tjurig Wilma ville inte galoppera och sket i mig, ställde sig och bockade/kickade och höll på. Mamma tömkörde då istället, sedan hoppade jag upp och red lite, funkade bättre då hon gick framåt. Fattade även galopp vilket bara var Wilma(genom att dra ner huvudet och vrida på det).

Skönt att vi fick sluta frid iallafall, men det är iallafall hoppträning på Tisdag då Jennie är inte så feg som jag är(klart att man blir rädd när hon sparkar) så om hon gör något så får hon hoppa upp istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0