Dagens sista ridpass

Utvärdering av ridpass: Chivas Regal
Började med att jag fick honom för sent från storhästgruppen. Men han var pigg och motsträvig och sket i mina förhållningar för fem öre! Galoppen var ganska bra, rytmisk och ganska lungn. Travade sedan över bommar på små serpentiner, korta och länga. Gick ganska bra, fast han snubblade lite lagom mycket ;) Galopperade sedan över tre upphöjda galoppbommar på långsidan med 4 eller 5 galoppsprång i mellan. Jag red på 5 ungefär varje gång, då han har svårare för att länga sig än att korta sig. Fick även in 6 galoppsprång någon enstaka gång.

Hur var övningen?
Jag tyckte att den var otroligt bra, man måste verkligen ha hästen framme för hand och skänkel och kunna ta tillbaka fort vilket är otroligt nyttigt inom hoppningen, såklart dressyren också. Sedan var det otroligt länge jag satt och räknade galoppsprång, vilket man var lite ringrostig på.

Rekomenderar du övningen?
Jag rekomenderar denna övning starkt till alla slags hästar, pigga som sega. Som sagt, otroligt nyttigt att kunna öka och länga både på traven och galoppen vilket passar alla slags hästar. Även ta tillbaka lika mycket som att öka!


 

Bilder från idag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej , super fin blogg :D

Läs gärna min :D

Följ gärna via bloglovin så kan jag följa din :D

2012-01-02 @ 22:55:16
URL: http://wintez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0