Dagens ridpass

Utvärdering av ridpass: Krizze
Började med att skritta fram ordentligt, riktigt pigg var han! Tog sedan tyglarna och joggade igång, sket lite i formen då han bara skulle bli varm. Tog sedan tag i formen, ingen super form men det var ju fortfarande uppvärmning. Började sedan galoppera lite smått, där tänkte jag på formen mer. Jag kommer åt honom så mycket bättre där! Tog sedan ned honom till trav och jobbade med att få igenom formen ordentligt! Fick till en riktigt rund form, dock så "hoppade" han upp när jag tog tag i honom igen.

Fortsatte sedan att galoppera så att jag kunde plocka upp honom i formen, samma sak i traven. Funkade riktigt bra, det känns att jag får honom rundare i formen för varje gång. Han är ju något stor(runt 1.80 i manken) och något stel men det börjar lossna för honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0