Hästens skötsel-min åsikt del 2

Hoppning-Skydd:
För mig är hoppning en extra skydd gren. Jag tycker att alla hästar som hoppar ska ha något slags av skydd. Benlindor-skydd, whatever. Någonting på benen om den får med en bom med fram fötterna. Även om man har en häst som ofta river, så sätt på ett par boots där den slår i mest. Fram eller bak.

Dressyr-Skydd:
För mig i dressyren brukar jag inte andvända skydd så ofta. Jag anser att man inte rider hästen så att den inte göra illa sig. Om den bara går i ridhuset, lite lätt så brukar jag inte ha skydd. Dock om jag ska rida lite hårdare så kan det bli lite skydd här och där.
Crown benskydd från HV POLOFleecebandage Eskadron royal
-Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0