Säkerheten under ridning

Hjälm och väst vid hantering?
 
Detta är en fråga som jag tror många går runt och grubblar på. Vissa sätter på alla sorts skyddsaker som finns medans vissa går i flippflopp och har inte ett skydd. Jag är nog någonting där i mellan. Vid ridning andvänder jag alltid hjälm oavsett om det är varmt. I stallet andvänds aldrig hjälm eller väst. Går ofta runt i jumpaskor eller jodpurs. Fotografering ibland okej, inte annars. På sistonde har jag blivit usel på att andvända väst, vilket jag inte alls tycker om. På Mirage och på ridskolan red jag alltid med väst-skippade det EN gång (vad jag kommer ihåg). Wilma hade jag det everytime, även vid fotografering. Sedan att jag red utan den på tävlingar-i dressyr vill domaren se själva sitsen. Jag dissade den EN gång vid en träning. Men nu när jag har börjat träna Idde och vi har jobbat mycket med sitsen så har den aldrig åkt på. I början var det endast på träningarna jag inte hade det, men nu har jag det never när jag rider på volten/ridhuset. Jag tycker det är synd att jag inte har det längre, det ska ändras. Men samtidigt vill jag inte, jag vill kunna vara fri när jag rider-svårt beslut. Träningar och tävlingar-så länge det är dressyr så åker aldrig västen på om jag inte så skulle rida en ren livsfara.
 
Säkerheten är viktig, tänk efter före om det verkligen var så smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0