Gårdagens ridpass

Travade fram först igång på halvlånga tyglar och jobbade med att få honom lång och låg eftersom det är där han ska vara när man värmer upp. Började sedan jobba honom lite smått, kortade upp tyglarna och satte mig ner och red. Gjorde bara lite grunder och kände hur han var. Han var väldigt fin och lyssnade bra! Tog lite galopp också, provade att göra byten. Han ville sticka iväg men då gjorde jag en stor förhållning och då fattade han att inte skulle sticka. Vi som alltid har haft problem med att byta från vänster till höger gjorde faktiskt det bra igår. Han bytte när jag bad om det, för första gången på några månader. Skrittade sedan lite innan jag samlade in honom igen.
 
Efter pausen jobbade jag mycket slutor och öppnor. Slutorna var underbara, han var så fin! Flyttade så gärna in baken fint och mjukt. Öppnorna var också riktigt bra, dock lite jobbiga då han gärna ville svänga haha. Gjorde sedan slutor på diagonal, funkade sådär. Det var ju inte det enklaste jag har gjort, mycket att hålla reda på! Men fick till några bra på slutet så jag lade av där.
 
Han var så fin, nästa gång blir det vanliga bettet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0