Presentation av Celine

Namn: Celine
Kallas: Wilma
Född: 2000
Ras: Svenskt halvblod
U: Cindora
Ue: Diedron
E: Marwin

Celine eller Wilma som hon kallas är ett Svenskt halvblods sto på 12 år. Vad jag vet så har hon aldrig tävlat lokalt, endast klubbtävlingar. I februari 2011 började jag rida henne, men hon var fortfarande under igångsättning. Vi hopptränade endast på låga höjder för att hon är speciell. Om man tvekar det lilla minsta så stannar hon. Ramlade av under första hoppträningen och vart därmed hopprädd, men mest rädd för oxrar. Det tog runt 1-2 månader att bli av med den rädslan.


Sommaren 2011 så var rädslan borta. Vi tog ledigt från hoppträningarna 1 månad, under Juli. Men vi släppte inte hoppningen utan vi fortsatte köra på. Hoppade 1 meter på enkel hinder, vilket jag hatar att göra. Hoppade även 110 på träning, lycka! Hoppträningarna drog igång igen, med sikte på tävlingar i vår. Mycket styrka och lite höjd. Vi gav henne medel mot brunsten då hon brunstar ca 1 gång i månaden, vilket var onormalt. Men det visade sig inte vara något bra, hon stannade i galoppen och höll på. Vi slutade efter ett tag och sen var det borta. Men då besiktades hon och blev srputad i båda fram kotorna, det vart då bestämt att hon skulle flytta tillbaka till sin uppfödare (15 minuter där i från Ekeby) Jag promenerade henne i 2 veckor. Red sedan igång henne innan hon flyttade. Nu fortsätter jag att rida henne så mycket jag hinner, med föräldrar som ställer upp går allt!

På allt detta har hon ett jäkla humör och är överbyggd, lång i ryggen. Men även att hon är det så har hon gjort allt detta, med mig. Även på dressyr sidan har vi tagit vinst i LC på klubb nivå. Även hoppat flera P&J och fler ska det bli!

Rädslan att galoppera henne sedan medlet sitter ännu kvar, dock vet jag vad jag ska göra och hur jag ska lösa situationen. Så nu på tiden blir jag inte rädd längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0