Sol och Wilma

Det är ju sommar ute, sjukt skönt!

Hämtade in henne och gjorde iordning henne, satte på tränset och boots fram. Alltså ingen sadel, pallade inte ta fram den om jag ändå bara skulle skritta. Jobbade med sidförande och att hon skulle flytta in rumpan när JAG ville, annars gör hon gärna det av sig själv ;) Hon var även seg och hade noll framåtbjudning. tog därför bara 2-3 travsteg för att få henne lite mer framåt. Funkade lite tills jag behövde göra om det, då vart hon pigg. Skrittade sedan bara lite på lång tygel.

Sedan höll dom på och släppa ut mamman med sitt föl som föddes i lördags, Wilma stog och gnäggade. Gulligt! Lät henne beta i ungefär 30 minuter medans jag borstade henne :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0