Idefix 11 April

Red ju Idde idag, jäklar vad fin han var! I början drog han i väg lite, ville inte ställa igenom till höger. Jag kämpade med det och till slut så släppte det. Galoppen, den var pigg och stark. Han "stack" iväg på långsidorna och trodde vi skulle byta, så han laddade för full hals, innan jag gjorde en volt.

Red igenom LC:2 två gånger också. Bara för att känna vilka svårigheter det är. Galoppen var ÖVER förväntan, speciellt snett igenom där jag trodde att han skulle byta men så länge jag tänkte galopp och ingenting annat så gick det riktigt bra. Sedan var det ju det där med sista inridningen med halt. Han stannade med bakbenen 3-4 gånger innan den riktiga halten. Tog sedan om det och tänkte bara att jag skulle trava framåt och sedan tänka halt(när det skulle vara det) och gissa vad hästen gör?! Stannar lungt och lydigt, magiskt ;)

Travade av honom i ett RIKTIGT friskt tempo, lät han öka hela långsidan ner, i full fart. Jäklar vilken trav han fick, synd att jag inte kan rida fram powern just då...

Dålig kvalité, but that´s life!

Kommentarer
Postat av: Ronja- Dagens blogg idag!

Tack för att du var med i dagens blogg igår! Vinnarna är publicerade och en ny omgång uppe!



http://fjordfantast.blogg.se/2012/april/dagens-blogg-1.html#comment

2012-04-12 @ 09:22:36
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0