Fototips

När jag fotar i ridhus så utgår jag från Sport inställningarna. Sedan beroende på hur ljust/mörkt det är ändrar jag ISO. Jag försöker att inte ha för högt ISO då det inte blir bra när man laddar upp dom på datan.


Här hade jag på Auto på ISO, då det är så ljust. Solen ligger på och då blir det lite "disigt" men det kan man redigera bort sedan i efterhand.


Här hade jag ett ganska högt ISO då ridhuset är ganska så mörkt, ingen sol som skiner upp allt. Därav lite suddigt och lite dålig kontrast. Men tänk även på att ju högre ISO du har, desto mindre kan du redigera bilderna om du ska läga upp på blogg/hemsida där dom OFTAST har begränsad storlek på bilderna.

Vill ni veta hur jag redigerar också?

Kommentarer
Postat av: Emma

fina bilder ;)

2012-04-08 @ 14:23:28
URL: http://emmaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0