Tips- Dressyrpogram

Vissa har problem med att lära sig dressyrpogram och vissa har jätte enkelt för det.

Stallbacken.com
Har exakt alla dressyrpogram uppritade direkt på hemsidan. Jätte bra då det finns från dom lägsta pogrammen till dom aldra högsta pogrammen. Jag brukar gå in där och kolla dagen innan även om jag kan det så är det bra att gå in och få allting uppritat en sista gång liksom.



Springa pogrammet hemma eller liknande
När jag var mindre sprang jag alltid pogramet hemma i vardagsrummet, ute osv. Vilket var super nyttigt då jag var tvungen att komma ihåg vad det var man skulle göra vid C, A osv. Det är något att verkligen rekomendera. Sen kan du även be någon stå brevid och kolla så att du gör allting på rätt plats. Även om den personen inte kan själva pogrammet kan hon/han stå och kolla på papper eller på datan.


Rid igenom det
Alla kanske inte har möjlighet att rida igenom pogrammet med den häst man ska rida. Kanske är det en ridskolehäst eller liknande. Men om du har möjlighet så gör det gärna. Om du rider privatlektioner för privat tränare så kan du ju be tränaren hon kollar igenom pogrammet när du rider det så att hon kan hjälpa till, rätta felen osv.

Jag och Trixa vann klubbdressyren i LB:0. Jag lärde mig pogrammet vid nio tiden på kvällen och ändå vann jag. Jag fattar det inte själv men träning ger färdighet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0