Ridpass torsdag

Idag var det hoppning som stog på Wilmas schemat. Byggde fram en 'kombination' och så att man kunde hoppa på volt. Gick bra, övade sidföringar och sånt. Hon var inte lika stel och så utan mer arbetsvillig. Började med att komma på kombinationen. Gick super bra! Hoppade den några gånger och alla gick lika bra :D Hoppade sen på volt och åttvolt med en liten volt på ena kortsidan. Gick också ganska bra dock måste jag ha mer kontakt med henne på innertygeln så hon inte bara böjer och jag har handen på låret liksom. Sen gick vi över till att hoppa sista hinder i kombinationen bara. Så att jag struntade i första och hoppa liksom snett typ. Gick också bra. Hindret låg väl på typ 70-80 och jag tyckte inte äns att det var högt?! Sen hoppade vi bara på volt med avsaktning och sen göra en liten volt sen galopp och hoppa hindret. I början så ville hon inte alls. Men sen gick det bra. Skrittade sedan av henne på travbanan ett varv. Red sedan upp till ridhuset igen och byggde bort. Var helt slut efter haha ;)

Gammal fail bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0