Charming Curt

Tänkte börja med att berätta vilka ponnyer/ hästar jag har ridit under mina år :)

Först ut är Charming Curt.

Welsh

Val f. 1992
e. Crut u. Pam ue. Enford Jester


Bildkälla

Jag red honom och tävlade honom i ungefär 3 år. Vi var med i Leksands knäcke cup tillsammans. På klubbhoppningarna gick det aldrig bra. Då han var jätte rädd för tillexempel plank, mur mm. Jag hoppade som högst med honom 65 cm då jag satsade mer på att komma någon vart i hoppningen på lägre höjder :) Dressyren gick det inte heller så bra men det gick iallafall bättre än i hoppningen :D Jag fick liksom aldrig den känslan där jag kunde lita helt på honom då han hoppade rejält utan att ta i alls.

En underbar ponny som är väldigt speciell. Han var bara en B-ponny!

Så himla underbar!

Vill ni att jag ska fortsätta skriva såna här inlägg? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0