Ridpasset

Hon var seg och allmänt lat! Ville bara gå till mamma. Jag började bara skratta! Så himla söt. När mamma rider henne så stannar hon bara utan anledning. Sen när mamma inte rider henne så är hon helt galen! Hon vill bara gå till henne ;) Hade ingen lust att jobba henne då hon var så jobbig. Så travade runt på helt långa tyglar så att hon skulle få lite mer framåtbjudning. Sen så hon bommarna! Jippi sa hon och hon var pigg och glad som aldrig förr! Kortade upp tyglarna efter en stund.

Över till bommarna. Började med att trava över tre enkla travbommar. Det gick väl bra. Fast nu har jag börjat kräva mer av henne som te.x att hon ska gå lite mer samlat över bommarna vilket hon tycker är ganska okej, vilket är riktigt skönt! Längde mellan bommar så det vart galoppbommar. När jag svänger henne så förböjer jag henne gärna i halsen vilket hon inte ska! Hon ska ju vara rak. Så tränade på att svänga med yttersidan. Vilket gick över förväntan! Gjorde det i båda varven. Lade sedan upp den mittersta bommen längst ner på hinder stödet. Dom första gångerna så kom hon bra in, krullade ihop sig över 'hindret', avslutade bra. Men sen kom jag på att mamma skulle länga på markommarna. Vilket var alldeles riktigt. Det var för kort för hennes stora galopp. Svängde även här för ytterhjälpen vilket gick riktigt bra. Vi fick ett perfekt flyt över bomserien. Höjde sedan upp bommarna till en oxerpå 60cm. Tog även ett plank på ungefär samma höjd. Gjorde en liten övning som jag kan visa senare. Men det gick super! Bad mamma höja till 70cm och bredda en aning ;) Vilket gick ännu bättre även om hon drog mot oxern. När hon drog lade jag en volt och körde på igen :D Höjde sedan planket till ungefär 80cm. Då hoppade hon på riktigt! Det gick bra, fast hon kom lite fel vissa gånger. När hon kom lite fel så kom jag lite efter i språnget men det funkade iallafall vilket är riktigt skönt.
Är riktigt nöjd med henne!

'Wilmaction'. Nytt smeknamn? Mobba inte min sits ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0