Hur jag började rida Wilma

Egentligen så vet jag inte riktigt hur det gick till. En kall vinterdag blev jag frågad om jag ville rida henne. Då jag inte hade ridit så himla mycket just för att det inte fanns någon häst. Hon skulle den dagen få börja galoppera efter sin igångsättning. Minns att jag verkligen lyste! Hon gick så bra. I galoppen ville jag bara att hon skulle få galoppera på i ganska friskt tempo i lätt sits vilket hon tyckte var en bra idée ;) Sen började jag bara rida henne mer och mer. Nu är vi här. Vi har startat våran första tävling med bra resultat, hoppat 1 meter. Trodde själv aldrig att mamma skulle sätta upp mig på Wilma. Då hon har sina små stunder. Men man ska aldrig säga aldrig tydligen :D Jag hoppas på att fortsätta utvecklas med henne. Hoppas jag verkligen får mer tid för hon är en riktigt underbar häst med en enorm personlighet med en enorm vilja av stål! Därför passar vi varandra. Jag är envis, ger mig inte. Samma sak med Wilma! Hon är EXAKT som mig vilket är lite roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0