Gästblogg av Ellen

:D Gästblogg :D
Ja hur börjar man :P
Hej jag heter Ellen Nilsson och jag har bloggen som heter http://juniorryttarnaa.blogg.se/  och jag driver den med Therese :)
Ja jag rider på Blåkulla ridskola presis som Johanna jag har väl ridit där sen jag gick i förskolan så jag har väl ridit där i 6-7 år nu.
Jag bor på Alby i Haninge och där har 3 av mina grannar stall och jag har ridit i 2 av dem.
Min granne som bor närmast har jag satt igång ett brunt busigt litet russ efter att hon hade varit halt ett halvår.
Hon var JÄTTEBUSIG säger jag för jag åkte av henne ungefär 4 gånger 2 av dem var barbacka och dem andra 2 var med sadel.
Det där är den busigaste hästen jag någonsin har ridit för hon hade så mycke överskottsenergie så man han knappt fatta galopp innan man satt på backen.
Men sen lånade dem ut henne för jag inte kunde rida henne varje dag :'(
För att jag red en annan b-ponny som hade kommit in i mitt liv innan henne.
Och han heter ♥Pontus♥ och är min prins.
Han kom sommaren 2006 tror jag att det var och stal mitt hjärta vid första syn.
Kärlek vid första ögonkastet var det.
Och jag älskar honom fortfarande lika mycke han är mitt ♥
Men i början av maj så sa min mamma att Lotta hade sagt att jag fick rida honom månaden ut.
Jag grät nästan hela den kvällen när alla hade somnat.
Men man kan göra 100 mer saker när man inte sitter på hästen än när man sitter på.
Men det kommer en ny häst till Lottas stall och den ska jag rida 2 gånger i veckan ;)
Han är jättefin och ägaren ska ha honom som westernhäst.
Och jag som är en sån "dressyrtant" ska bli en cowgirl det ska bli jättekul för Mira (ägaren) kanske ska tävla honom.
Men det kanske blev lite mycke att läsa men hoppas ni orkar.

Puss och kram skumbanan!

Checka hennes blogg, www.juniorryttarnaa.blogg.se :D

Kommentarer
Postat av: Ellen :D

<3 :* <3

2011-06-30 @ 09:13:24
URL: http://juniorryttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0