Gårdagens longering

Började med att hon var så himla pigg! När jag släppte efter på linan så vart hon helt till sig vilket är ganska normalt, tror jag! Har ju aldrig longerat henne så ja. Efter ett tag så tyckte hon att det var tråkigt och började galoppera. Jag kunde inte göra någonting då hon var typ döv eller något. Hade även bara grimma så, kanske lite därför! Lät henne galoppera på lite granna.

Underlaget var ju inte det bästa. Då det hade rengnat och då är det ju slaskigt så ah. Sen höll grannstallet på att släppa ut sina hästar i deras stora hage och då ville Wilma också vara med så hon lade till ett bocksprång i galoppfattningen. Hon gick även nästan omkull. Då hon halka och hon drog som en galning mot utgången. Jag kunde inget göra! Hon drog även nästan ner mig i backen, fast som tur är så är jag ganska stabil, haha :P

Fotade sedan mamma när hon red. Filmade sedan lite också, ökningar, öppna, passage ;) Släppte sedan ut Wilma i hagen och soppade sedan resten av stallet.(Hade redan börjat lite) Åkte sedan hem och duschade. Åkte sen och handlade det sista till ridlägret. Lite av det vart hästgodis och manrosetter. Blåa manrosetter och Skogsbär hästgodis. Har med det till lägret. Det vart även hårsnoddar och hårspännen som också är med till lägret. Åkte sedan hem, packade och så.

Laddade över bilder på datan från dagen och så. Tog sedan en sväng ner till centrum för att handla till mig och Therese ;) Köpte även batterier till min digitalkamera. Så räkna med bilder! Mamma stannar kvar och fotar/filmar första ridpasset så räkna med videor och bilder från när jag kommer hem sedan!


Kommentarer
Postat av: andrea

Vad heter katten? den ser ut som en katt på min ridskola, den heter Pelle

2011-09-25 @ 17:27:11
URL: http://andreagrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0