Dagens ridpass

Red som sagt bommar idag. Började med att jobba henne lång och låg vilket hon accepterade med detsamma vilket var skönt. Tog sedan två korta galopper i båda varven innan vi gick på bommarna. Började med att trava över dom. Hon slog i lite då och då men jobbade på riktigt bra. Red ungefär som i Tisdags, tog tag i vad jag hade hört och lärt mig och gjorde det. Hon trängde sig gärna inåt, vilket inte alls är okej! Blev då lite sur och ledde med ytterhanden utåt. Då gjorde hon minsann som man bad om vilket var skönt så att jag slapp bråka med henne iallafall ;)

Galopperade sedan över bommarna i båda varven. Vi hade även höjt upp dom lite till vilket gjorde mycket skillnad! Satt ner och red precis likadant som jag gjorde i traven vilket gick som vinden! Det gick lika bra i båda varven. Kom oftast in bra vilket underlättar väldigt mycket. Jobbade sedan henne i trav, lång och låg vilket gicck super! Hon var riktigt mjuk, kanske breor det på att vi hade ridit bommar så. Lade sedan upp stigbyglarna och övade på formen och på svängarna. I både trav och galopp. Flyttade även henne lite i galoppen vilket vart ungefär som en svag sluta.

Alltså så gick detta ridpasset riktigt bra!

Får bli en bild på mamma och Idde(inte från idag)! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0