Okej

Kommer inte ihåg riktigt vad vi gjorde alla dagar men kan väl försöka ;)

Måndag:
Provlektion på den hästen man fick. Jag valde att ha kvar Galör då jag var så nöjd. Visst stel som en pinne, hög, lång, pigg det var han men det var något speciellt med honom.

Första ridpasset♥

Tisdag: Tror det var dressyr och på eftermiddagen markarbete. Hela dagen gick super! Dressyren gjorde han nog dom bästa skänkelvikningarna som jag har gjort i mitt liv :D Markarbetet gick också bra. Det var mest relaterade avstånd som man skulle räkna vilket gick super!

Onsdag: Vi skulle ha haft lekar och sen uteritt men det var för varmt(ca 25-30 grader varmt!) Så vi hade lekar först. Vi körde stafetter, hela havet stormar, skäpp-hav-land. Han var jätte taggad men som dom andra ridpassen riktigt fin ;) Sen fick man välja mellan barbacka eller lekar. Jag valde barbacka för jag hade ingen lust att leka igen. Nämnde ju tidigare att han var ganska så stel. Därför tog jag chansen och red igenom honom i skritten. Han lossnade så mycket att jag höll på att tappa hakan!

Torsdag: Var det två hopp-pass. Först i ridhuset sedan ute på terräng banan. Första hoppningen gick väl sådär. Den avbröts av en andledning som jag inte vill ta upp här. Samma sak ute i terrängen. Det hände en sak som jag inte heller vill ta upp här men han var otroligt fin, min stjärna♥

Fredag: Vi red först barbacka dock så ville inte jag det. Vi övade på handställningen genom att ha ett spö som man håller i med båda händerna(bara med tummarna). Har ridit med det förut så det rätt så enkelt förutom då Galör ville till andra volten :P Sen hade vi sitsträning. En longerade och en red utan stigbyglar. Man skulle blunda och sådär. Red dock inte på Galör utan på en ponny vid namn Domino ;)

Lördag: Denna dag var det sämst väder! Åska och rengn. Först red vi ut i ungefär 1 timme. (Det åskade inte då) Skritt, trav och galopp. Ham var som en liten klocka min polle men otroligt söt! Sedan på eftermiddagen var det banhoppning. Hoppade 70 cm då han är stor häst ;) Det gick riktigt bra!

Söndag: Hoppade vi en clear round. Jag hoppade 70 cm vilket gick jätte bra. Han brukar vara lite dragandes men han var faktiskt lite slö ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0