Gårdagens ridpass

Ställde fram tre galoppbommar med ungefär 3 meter imellan och sedan 14 meter till ett räcke. Hoppade som högst 40 cm då jag inte mådde super, på grund av min hosta. Men på framridningen kändes hon bara oerhört stel och lat. Men fick igenom ställningen i båda varven efter lite tjafs och så.

Kom sedan på bommarna, vi började med att lägga ner räcket på marken för att kolla avståndet. Avståndet var antingen fyra korta galoppsprång eller tre lite mer framåt. Fick det till fyra, även tre men jag satsade på att rida på fyra.

Höjde sedan upp hindret till 40cm. Kom på det några gånger dock vart det fel avstånd hela tiden. Antingen så hoppade hon för långt ifrån eller för nära. Så sket i att ta bommarna före utan red på en volt i både höger och vänster varv och hoppade 'hindret'. Vilket gick så mycket bättre! Hon lyssnade när jag tog lite i tygen och hon lade sig lite närmare exakt som jag ville :D Riktigt fint asså!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0