One thing

Alla har rätt till att få rida svåra hästar, till att ha en favorit i stallet, till att kunna få möjligthet att utvecklas! Många klankar ner på andra efter hur dom rider, vilka kläder dom har, om dom kan få en häst att gå i form! Även föräldrar lkan tro att barnet ska kunna hoppa upp på en häst och vara elitryttare på hög nivå!

Så lätt är det inte, jag har själv varit där. När jag började att rida på ridskola kunde jag ungefär bromsa, skänkla och rida lätt även sitta ner. Jag har haft en sån himla tur till att ha underbara människor som har erbjudit mig att rida deras hästar och även ha dom som mina egna. Men alla har inte den chansen, många som jag vet fick en häst direkt när dom slutade på ridskola, även när dom går/gick på ridskola! Det är dyrt det är det, ingen tvekan om. Jag har tagit den medellånga vägen genom mitt "ridliv".

Jag kan säga att jag har haft en sån himla tur, det har bara rullat på. När den ena försvann kom den andra och sedan fortsatte det i samma riktning, jag har aldrig haft ett problem med att ha hästar att rida, tvärtom. Måga jag kännder är otroligt duktiga även om dom inte har haft någon medryttarhäst men ändå tävlar på samma nivå som jag. Jag själv har tränat för tränare på privathäst, ridskola och allt!

Vad jag försöker säga är att det är inte okej att klanka ner på någon människa inom ridvärlden bara för att dom är yngre. Dom är där vi kanske redan har varit, på god väg! Men även vi har varit där någon gång, till och med Jan Brink och alla andra toppryttare som nu tävlar på elit nivå!

Jag har väldigt lätt för att lära mig och detta gäller inte bara inom ridsporten utan även utanför. I skolan, på dansen, överallt! Men det är för att jag vill komma någon vart, jag stannar inte mitt i min bana för att klanka ner på andra, jag peppar dom istället för att vara negativ!

Jag vill inte vara som andra, jag vill bara vara mig själv och jag klankar inte ner på andra människor!Tänk positivt, när du kommer till din nivå så kanske dom har blivit bättre och är på en helt annan nivå än dig. Ska dom klanka ner på dig? Skulle du vilja det? Jag tror inte det, men om du har ditt mål och istället får med dom andra så kan du bli en bra lagmedlem och även en bra vän!

När du är på din nivå kan andra människor som du har sett ner på vara på en högre nivå! Tänk till innan du säger något, right?

Jag står fast vid vad jag tycker, ingen kan ändra på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0