Min och Wilmas utveckling under 2011!

27/02-2011 första gången jag satt på hennes rygg. Fick en förfrågan av Catarina att rida henne då jag knappast ridit sen Mirage försvann, hade bara ridit Wilmas bror, Zacke och Donk.

Minns att hon var pigg och lite galen, första gången hon galopperade på hela vintern då hon varit sprutad i fram. Fick sedan rida henne mer och mer. Till slut så slutade Emma som var medryttare innan mig(hon hoppade även Wilma när jag red Zacke) och Catarina hade inte riktigt tid med att ha henne alla dagar i veckan.

Första hoppträningen gick rent åt helvete. Ramlade av och  vred knäskålen, fick sedan fobi för att hoppa oxrar men räcken gick bra. Innan det hade vi även startat en lite P&J på hemma plan, endast 40-50 cm då hon inte var helt igång. Fick 4 fel men jag var nöjd ändå!

Film från våran första P&J.

Sedan drog vi igång på riktigt med hoppträningarna och allt annat. Tränade mer och mer dressyr, kunde ta tillbaka hur mycket som helst men ändå hålla formen och även öka och behålla formen. Det gick i samma riktning vilket var! Jennie övertalade mig att hoppa oxer på en träning. Hon lade först upp den bakre bommen så att den låg snett! Var jätte rädd men det funkade, kommer ihåg att jag var så himla glad efter den träningen! Hoppade även oxer på 60 cm!

Film från första hoppträningen då jag fick över min fobi med oxrar!

Sedan var det dags för en till P&J på hemma plan. Hade tänkt att vara med i 50 och 60 eller 60 och 70. Men Jennie tyckte direkt att jag skulle hoppa 70 och 80 men jag valde att gå ner en klass till 60 och 70 då jag kände att jag inte var redo. Hade fortfarande kvar oxer fobin i bakhuvudet! Men vi fixade båda klasserna felfritt, snacka om lycka!

Film från våran andra P&J på hemma plan.

Innan detta hann vi starta en klubbdressyr på borta plan. LC:2 och LB:1, LC:2n vann vi. Minns inte poäng eller procent men vi fick godkänt iallafall. LB:1 var det hårdare bedömning då det är en högre klass och då väntas det mer av hästen. Vi startade endast LBn för att ha roligt och se hur det var i den klassen. Dock kom vi någonstans i mitten ungefär!

Film från våran första klubbdressyr, både LC:2 och LB:1an är med här! OBS! LBn är först!

Del 2 kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0