Gårdagens ridpass

Skrittade väldigt mycket, passade på med underbara Madde och Ludde. Skrittade ungefär 15-20 minuter innan jag tog tyglarna. Jobbade lite med formen i skritten, väldigt lyhörd! Gick sedan över till trav och gjorde ungefär samma sak fast att jag ville att hon skulle ta tag i innersidan då hon var svårställd(kan vara träningsvärken sen i Tisdags).

Till slut fick jag igenom båda sidorna i båda varven, växlade mellan att sitta ner och rida lätt. Stog även upp lite så att hon fick trava på ordentligt framåt! Satte mig ner dom sista minutrerna och red utan stigbyglar, då bjöd hon verkligen framåt och gick i stadig form, men ändå otroligt lyhörd!

Tess kollade även på när jag red och hon stog höll i slickstenen medans jag borstade av Wilma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0